منوچهر نوذری در زمان جنگ مردم را خنداند

چهارشنبه 8 اسفند 1397
15:00
admin

منوچهر نوذری در زمان جنگ مردم را خنداند

منوچهر نوذری

عکس تزیینی است

منوچهر اسماعیلی که در ضبط برنامه "صبح جمعه" به یاد منوچهر نوذری سخن می‌گفت، با یادآوری خاطره‌ای از این هنرمند و اشک‌هایی که هنگام دوبله از چشمانش جاری می‌شد، گفت: منوچهر نوذری فقط طناز نبود، او دلبر بود.


به گزارش ایسنا، برنامه "صبح جمعه" عصر امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان و مدیران عرصه صدا به همراه دست‌اندرکاران این برنامه رادیویی، به یاد زنده‌یاد منوچهر نوذری ضبط شد تا همزمان با سالروز درگذشت این هنرمند در روز جمعه (۱۶ آذر ماه) از رادیو ایران پخش شود.


حمید شاه‌آبادی (معاون صدا)، ایرج نوذری، فرزاد حسنی، پریچهر بهروان، افشین مقراضی، بیوک میرزایی، داوود منفرد، اصغر سمسارزاده، نباتی، برزویی، عباس محبی، منوچهر اسماعیلی، ناصر نظامی، محمدعلی ابطحی، محمدحسین صوفی، پهلوانیان، محمدجعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، محمد احسانی (مدیر شبکه نسیم) و ... از جمله حاضران در ضبط برنامه "صبح جمعه" بودند.


این برنامه با اجرای علیرضا جاوید نیا و نسیم رفیعی با یاد زنده‌یاد زرویی نصرآبادی، طنزنویس که شب گذشته (۱۰ آذر ماه) درگذشت، آغاز شد.


پس از اجرای بخش‌های روتین "صبح جمعه"، بخشی از برنامه به صورت اختصاصی به زنده‌یاد منوچهر نوذری اختصاص داشت که با همان روال طنز همیشگی، این برنامه رادیویی اجرا شد.


اجرای قطعه موسیقی "نوذری یادت بخیر"، پخش برخی از اجراهای زنده‌یاد نوذری و همچنین پخش تصاویر قدیمی این هنرمند در رادیو و در کنار همکاران خود از جمله بخش‌های دیگر این برنامه بود.


در ادامه منوچهر اسماعیلی، از پیشکسوتان عرصه دوبله در سخنانی با بیان اینکه "همه منوچهر نوذری خاطره است"، خاطرنشان کرد: بیشتر از ۵۰ سال با هم کار کردیم؛ البته نه فقط در رادیو، بلکه در دوبله هم کنار هم بودیم. در کار رادیو شاید یک یا دو بار بیشتر افتخار همکاری با ایشان را نداشتم.


او ادامه داد: منوچهر نوذری از سال ۴۴ به عنوان گوینده تراز اول و مدیر دوبلاژ و طناز برای نقش‌های طنزپردازی همچون جک لمون همتا نداشت. ما رابطه بسیار نزدیکی با هم داشتیم و اواخر در یک برنامه رادیویی که با ایشان داشتم، در یک قسمت متوجه شدم ضمن گویندگی اشک از چشمانش جاری شده است. او فقط طناز نبود، دلبر بود.


اسماعیلی همچنین گفت: به ایرج عزیز نمی‌دانم چه بگویم از پدری که ایران را از دست داد و داغش به دل همه طنازان ماند.


همچنین پریچهر بهروان، از پیشکسوتان عرصه صدا نیز اظهار کرد: لزوما آن کسی که دیگران را می‌خنداند، خودش شادترین نیست.


او ادامه داد: آقای نوذری که سعادت همکاری با ایشان را داشتم فقط همکار نبودند و رابطه دوستانه‌ای با بچه‌های صبح جمعه داشتند. ایشان برای من مثل یک برادر بزرگ یا پدر مهربان بودند. من بیشترین خنده‌هایم را در کنار آقای نوذری داشتم و هیچ گاه طاقت نداشتم در مراسم‌ او شرکت کنم و این اولین بار است.


سپس ایرج نوذری، روی صحنه آمد و بعد از بوسیدن تصویر پدرش، اظهار کرد: چگونه بیاستم در جایی که جای پدر است؟ چگونه بگویم سخنی که سخن پدر بود؟ چگونه بگویم الفاظی که الفاط پدر بودند؟ به دنبال آن مرامم که مرام پدر بود. عاشق پیشه‌ام و عاشق کار و مردم هستم، همان طور که پدر بود.


این مجری تلویزیون همچنین یادآور شد: آقای اسماعیلی در بخشی از صحبت‌هایشان به نکته‌ای اشاره کردند که پدر فقط طناز نبود و دلبر بود؛ من هم اینجا می‌خواهم بگویم پدر مردم را در زمانی خنداند که جنگ بود و کسی به راحتی نمی‌خندید.


او با جمله "باز هم عشق ما را شرمنده کرد"، سخنانش را تمام کرد.


در ادامه با حضور محمدحسین صوفی، حمید شاه‌آبادی، محمدجعفر محمدزاده هدیه‌ای به رسم یادبود به ایرج نوذری اهدا شد.


همچنین از علیرضا جاویدنیا و عباس محبی به پاس سال‌ها فعالیت در رادیو و برنامه "صبح جمعه" تجلیل شد.


عباس محبی در سخنانی مهمترین الگوهای خود را عزت‌الله مقبلی، منوچهر نوذری و منوچهر اسماعیلی عنوان کرد.

منبع : ایسنا


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلبه شعر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]