گیاه سینگونیوم

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399
11:29
admin

گیاه سینگونیوم، گیاهی است رونده که ساقه هایش رشد خوبی دارند. چون این گیاه از در و دیوار بالا می رود و ساقه ای نرمی دارند. این گیاه نیاز دارد برای رشد مناسب به آنها قیم وصل کنید تا ساقه های آن نشکند. به دلیل انعطاف بالای ساقه های آن می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید رشدش دهید. این گیاه برگ هایی سبز روشن و پفکی دارد. در نور کم مقاومت بالایی دارد. سازگاری زیادی با محیط اطرافش دارد.


انواع لوله کاندوئیت ها
از مزیت های استفاده از لوله های کاندوئیت درسیم کشی تاسیسات و ساختمان ها ،محافظت از اسیب دیدن و تداخلات نویزی سیم ها و کابل ها ،منظم تر بودن و راحت تر بودن در امر سیم کشی می باشد. بسته نوع وقیمتی لوله کاندوئیت در جاهای مختلف قابل استفاده می باشند، اکثر لوله های کاندوئیت سفت و محکم هستند هم می توانند روی سطح وهم درون کار اجرا شوند و خمش یا فرم دهی ان توسط دستگاه لوله خم کن صورت می گیرد.

انواع لوله های کاندوئیت عبارتند از:

کاندوئیت فلزی : کاندوئیت های فلزی از جس فولاد هستند

کاندوئیت پی وی سی : همانطر که از اسمش پیدا است این لوله ها از جنس PVC هستند . به لحاظ قیمت ارزان و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند که ازمزیت های لوله ههای کاندوئیت بود که بیشتر در زیر سقف های بتنی کاربرد دارد واز معایب ان هم اینست که مقاومت کمتری نسبت به حرارت دارند.

کاندوئیت گالوانیزه سرد و گرم : در این مدل چون دارای فلزات روی وکادمیم هستند در برابر طوبت و زنگ زدگی مقاوم هستند که ازنوع گرم ان در فضاهای بازیا جا هایی که از میزان رطوبت بیشتری برخوردار است واز نوع گرم ان دردر فضا های داخلی استفاده میکنند

کاندوئیت پلی اتیلن : انعطاف پذیری این نوع لوله ها بین PVCها و خرطومی ها قرار دارد به همین دلیل مقاوم هستند در برابر ضربات و در زیر سقف ها استفاده می شوند.

کاندوئیت خرطومی پلاستیکی و فلزی : جنس پلاستیک به کار رفته در انPVC می باشد به نسبت کارایی که دارد قیمت ان ارزان است.و بسته بندی های ان به صورت 15 متری و 25 متری در قطر های مختلف است.

لوله های کاندوئیت فلزی و انواع آن


از لوله های کاندوئیت فلزی یا فولادی بیشتر برای جلوگیری از نویز در مدارات حساس استفاده می شود و تمام ویژگی های انواع دیگر لوله های کاندوئیت ازجمله حفاظت در برابر رطوبت، فشار،بخار های شیمیایی و مقاوم بودن ان در برابرضربات را دارند که برحسب نیاز دارای انواع زیادی در ابعاد مختلف به شرح زیر می باشند:

لوله کاندوئیت فولادی مشکی : در این نوع، روی لوله را توسط یک لایه رنگ پوشانده می شود برای محافظت در برابر رطوبت و زنگ خوردگی .

لوله کاندوئیت گالوانیزه : لوله کاندوئیت گالوانیزه در دو نوع لوله کاندوئیت عمقی داغ، گالوانیزه بدون درز ضد انفجارساخته می شود که روی سطح ان توسط مواد مقاوم روی و کادمیم جهت محافظت در برابر زنگ زدگی وخوردگی پوشیده شده است. معمولا از کاندوئیت های گالوانیزه در صنعت ، سیستمهای امنیتی مثل دوربین های مدار نام علمی: syngonium

فارسی اصیل: هموگان

تیره: گل شیپوریان

این گیاه زادگاهش در آمریکای مرکزی می باشد. جز گیاهان آپارتمانی به شمار می رود و در محیط های گرم رشد بهتری دارد . روی ساقه های آن ریشه های هوایی وجود دارد به همین دلیل این گیاه برای جذب مواد غذایی نیاز به کمک مانند خزه دارد. اگر می خواهید گیاهتان حالت بوته ای به خود بگیرد جوانه های انتهایی را جدا کنید.



نیازها و شرایط نگهداری گیاه سینگونیوم


برای آبیاری به خاک گلدان توجه کنید هر زمان که خشک شده بود زمان آبیاری آن است . سعی کنید در فصل سرما با آب ولرم آن را آبیاری کنید. سعی کنید رطوبت گیاه همیشه حفظ شود مثلا آن را اسپری کنید یا در ظرف زیری گلدان آب بریزید. برای کود دهی آن هر ماه یکبار در فصل گرما این کار را انجام دهید. برای خاک آن می توانید پیت و کمپوست را ترکیب کنید . دمای مناسب برای این گیاه در فصل سرما 15 درجه سانتی گراد و در تابستان هم نباید دما بیستر از 21 درجه سانتی گراد شود.



آفات و بیماری های گیاه سینگونیوم


کنه قرمز باعث می شود برگ ها زرد رنگ شوند و زیر سطح برگ تار عنکبوت ایجاد گردد که باید گیاه را سم پاشی کنید.

اگر ساقه های گیاه بیش از حد بلند شدند و برگ ها از هم فاصله گرفتند یعنی گیاه دچا کم نوری شده و باید آن را به مکان پور نورتر منتقل کنید.

اگر برگ های گیاه قهوه ای شدند و حالت شکننده، یعنی گیاه دچار کم آبی شده است.

برگ های رنگ پریده حاکی از آن است که گیاه در معرض نور زیاد قرار دارد.



تکیر گیاه سینگونیوم


قلمه ساقه: برای این کار می توانید ساقه ای به اندازه 10 سانتی متر را جدا کنید حواستان باشد برش از زیر یک گره انجام شود و در خاک مناسب قرار دهید. سپس روی گلدان را با یک نایلون پلاستیکی بکشید و چندین سوراخ بر روی آن ایجاد کنید. در این مدت هم باید خاک گیاه همیشه مرطوب باشد تقریبا 6 هفته طول می کشد تا قلمه ها ریشه دار شوند.. بعد از طی این مدت نایلون را بردارید تا گیاه رشد خود را ادامه دهد.



تکثیر ریشه: به آرامی گیاه را از داخل گلدان درآورید و سپس ریشه های آن را به چندین قسمت تقسیم کنید حواستان باشد به ریشه ها صدمه ای وارد نشود . و هر کدام از آن ها را در گلدانی جداگانه بکارید.

در گیاه سینگونیوم برگ های پایینی زرد می شوند و دچار ریزش می شوند.



سعی کنید ساقه های بلند گیاه را هرس کنید و از همین ساقه ها برای قلمه می نوانید استفاده کنید.

فصل تابستان فصل مناسبی برای تکثیر این گیاه می باشد.بسته، سیستم های اعلام حریق و اتش نشانی وشبکه های کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله کاندوئیت انعطاف پذیر:
از این نوع لوله در ساختمان ها برای عبور سیم ها از درز های انبساطی ودرنتیجه اتصال ان ها به موتور و دستگاه هایی که فعالیت ان ها همراه لرزش می باشد استفاده می شود که درون ان ها دارای پوشش لاستیکی است که قابلیت انعطاف را فراهم می کند.

جمع بندی :

لوله های کاندوئیت برق یکی از روش هایی است برای محافظت و منظم تر شدن سیم ها که درسیم کشی ها با توجه به انواعی که دارند در کارهای مختلف قابل استفاده هستند.
منبع: https://cactushadi.com/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85
[ بازدید : 203 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلبه شعر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]